Eurovision-showchef giver magten til publikum. Vær med til at påvirke underholdningen.
Fra jul og frem har publikum og fans fra hele verden kunnet komme med deres idéer på Facebook og Twitter til, hvordan det bedste underholdningsnummer skal udformes.
Kreativiteten og inspirationen blomstrer i de tusindvis af indsendte idéer. Alt fra levende havfruer, legoklodser og vikinger over grandprixlegender som Celine Dion og ABBA til Hug-a-thon – knus fra seer til seer gennem hele Europa. Mange idéer tager udgangspunkt i årets slogan #JoinUs, og mange har netop kreative idéer til, hvordan showet direkte kan inddrage seere og publikum.
“Jeg er så overvældet over, at fans og publikummer over hele Europa har taget sloganet #JoinUs til sig og i så stor stil vil være med til at skabe Eurovision Song Contest 2014 sammen med os. Vi har fået så mange fantastiske idéer, derfor har vi besluttet at placere det underholdningsnummer, der kommer ud af bidragene i selve finalen”, fortæller Jan Lagermand Lundme, der er showchef fra DR, og fortsætter:
“Når det er sagt, er vi slet ikke færdige endnu – vi vil gerne have endnu flere vilde og spektakulære idéer til ting, der aldrig før er set på en scene. Og jeg vil godt afsløre, at det ikke er sidste gang, vi spørger seerne til råds”.
Ideer indsendes ved at skrive dem på Facebook eller Twitter mærket #MyEurovisionIdea, og indsendte ideer kan ses på joinus.dk.