Nokia har undersøgt hvilke type af billeder der keder os mest, og på førstepladsen kommer andres selfies.
Vi tager billeder med vores smartphones og deler dem som aldrig før, men omgivelserne deler ikke altid vores entusiasme.
I en ny undersøgelse har mobilproducenten Nokia kortlagt, hvordan vi danskere bruger kameraet i vores smartphones, og herunder hvordan vi opfatter de billeder, der bliver delt på sociale medier. Her falder resultatet ikke ud til fordel for det såkaldte selfie.
Til spørgsmålet om, hvilke billeder danskerne er mest trætte af på sociale medier, svarer hele 55% af danskerne nemlig, at de er trætte af selfies. Herefter følger træningsbilleder (41 %) og billeder af mad (39 %). Vil du høste oprigtige likes i juleferien, er det altså en helt anden type billeder, du skal dele.
“Undersøgelsen viser umiddelbart, at danskerne hellere vil se på billeder af vennernes oplevelser end af deres præstationer. Billeder fra juleferien, smukke landskaber og billeder fra fester falder tilsyneladende bedre i danskernes smag”, siger Nokias skandinaviske kommunikationschef Edvard Bergström.
Undersøgelsen er gennemført af Novus for Nokia i Danmark, Norge og Sverige. 3.170 personer deltog i undersøgelsen, heraf 1.086 danskere.
Resultaterne over hvad der irriterer mest kan ses her.