Viaplay lanceres i dag i en ny udgave, med fokus på en enklere, hurtigere og mere fri brug.
Viaplay har i de sidste mange måneder arbejder ihærdigt på at forbedre kundernes oplevelser, når de bruger tjenesten. Det handler også om at kunne give kunderne en optimal brugeroplevelse hver gang.
“Vi har lyttet til vores kunderne; foretaget adskillige brugertest og afholdt mange fokusgrupper for at nå ind til kernen af, hvad kunderne vil have”, fortæller Niclas Ekdahl, adm. direktør for Viaplay, og fortsætter:
“Den nye version af Viaplay, der ser dagens lys i dag, er funderet på alle disse undersøgelser, og hvad vi har konkluderet som værende de tre mest afgørende forhold: Enklere, hurtigere og friere oplevelser”.
Det har blandt andet har ledt til en ny grænseflade, et platformsskifte og lanceringen af en ny anbefalingsmotor. Allerede fra i dag vil kunderne kunne se de markante forskelle.
Først og fremmest er hele layoutet ændret. Viaplay er gået fra sort til hvidt for at give et mere behageligt udtryk og en bedre baggrund for at vise indholdet.
Den nye platform skal være med til at gøre Viaplay mere dynamisk at arbejde med, og anbefalingsmotoren skal give brugerne en bedre mulighed for at navigere i det store indholdskatalog.
Derudover har Viaplay introduceret følgende nye funktioner:
- Fortsætte med at se indhold (begynd på en platform – eksempelvis pc
og fortsæt på en anden – eksempelvis smart phone)
- Stjernemarkering (stjernemarkerede film, tv-serier eller sportsbegivenheder,
så kunden kan samle sine favoritter og hurtigt finde dem igen)
- One click play back (med et klik starter det valgte indhold; tv-serie, film mv.)
- Aktivitetslisten (få et overblik over det senest valgte indhold)
“Det er vigtigt at understege, at der er tale om en løbende udviklingsproces. De funktioner, vi lancerer i dag, vil hele tiden blive finjusteret. Og i de kommende måneder kommer vi til at lancere flere funktioner”, slutter Niclas Ekdahl.