Fra venstre: Libratone CCO, Fritz Andersen; Libratone CEO, Tommy Andersen; FreeSound CEO,
Michael M. Thomsen
Med åbningen af sin første concept store i Taiwan bygger Libratone brohoved til Kina og det enorme asiatiske forbrugermarked
Den danske audioproducent, Libratone, har på kort tid etableret et solidt fodfæste i Asien, hvor virksomheden med succes introducerede sine trådløse designhøjttalere for de sydkoreanske forbrugere i foråret. Siden er turen gået til Taiwan, hvor Libratone under stor mediebevågenhed, og i samarbejde med danskejede FreeSound, den 1. juni åbnede sin første concept store i Taipei.
Satsningen på en række nye asiatiske markeder er et naturligt skridt i Libratones globale ekspansionsstrategi, og nu er virksomheden klar til at tage et tigerspring videre ind på det store kinesiske forbrugermarked.
I løbet af 4. kvartal 2013 åbner Libratone for distribution og salg af virksomhedens produkter i Kina i samarbejde med FreeSound.
“For FreeSound er det en perfekt timing at etablere Libratone på det kinesiske marked. Mange asiatere har de senere år oplevet et solidt velstandsløft, middelklassen er vokset markant og husholdningerne i de velhavende kinesiske regioner er begyndt at øge deres forbrug med fokus på design og livsstilsprodukter til hjemmet”, fortæller indehaver af FreeSound, Michael M. Thomsen, og fortsætter:
“Åbningen af en dedikeret Libratone-butik i Taipeis ?Soho district? har været en endog meget succesfuld beslutning, som nu følges op af flere lignende concept stores i Greater China”
Foruden samarbejdet med FreeSound er Libratone selv aktiv i Asien gennem en række ledende distributører og retailpartnere, heriblandt Apple?s APAC organisation. Fokuslandene i Asien er i første omgang Japan, Sydkorea, Singapore og Greater China (Kina, Taiwan, Hong Kong og Macau). Senere følger Malaysia, Vietnam og Indonesien.