På mandag d. 19. august skifer DR1 indpakning, med nyt look og nye lyde skabt af 80’er succesen Laid Back.
DR2, DR K og DR Ultra har skiftet indpakning i år, og nu er turen nu kommet til hovedkanalen DR1.
Mest markante ændring bliver nok at den kugle der har optrådt imellem programmer siden 2009 nu forsvinder. Fremover vil DR1’s logo istedet tone frem i stor størrelse, og udtrykket bliver mere glidende og flydende.
“DR1 har mange underbrands, og nogle gange er de stødt sammen med kuglen, som skulle ind over alt. I det nye airlook kommer tekst for sig og billeder for sig, så programmernes indhold kan komme til sin ret. Der bliver plads til store billeder fra programmerne, og samtidig kommer det til at stå klarere for seerne, hvornår DR1 oplyser om programmer, og hvornår DR1 brander kanalen”, forklarer områdeleder Fie Heise fra DR Design.
Lyden er skabt af gruppen Laid Back, den duo der i 80’erne bragte os ørehængere som “Sunshine Reggae”, “White Horse” og “High Society Girl”.
“Vi havde fem komponister til at komme ideer til DR1-lyden, der optræder, når der ikke er programindhold eller identer på skærmen. Det skulle være små stumper musik, som skulle være inviterende og varmt, og som man samtidig kan tale ind over. Laid Back har været rigtigt gode til opgaven, og de har fundet en god kerne”, lyder det fra Fie Heise.
Den nye indpakning har premiere mandag d. 19. august.