HTC går nu i gang med en større relancering af sit brand, og de har taget Robert Downey Jr. til hjælp. Han skal lancere HTC One Max.
Mobilproducenten slås med et dårligt ry, der stadig hænger ved fra dengang, de lavede en række modeller af smartphones, der i manges øjne ikke var særligt veldesignede eller forskellige fra hinanden.
Siden har HTC fokuseret på enkelte ?Hero?-telefoner som flagskibe, og har haft en pæn succes med at lancere lækkert design som den vel modtagne HTC One. Men de halter stadig bagefter ren salgsmæssigt og dermed også økonomisk. Og den skude skal nu vendes.
Der er allokeret ikke færre end en milliard dollars ? ca. 5,7 milliarder kroner ? til formålet, og nogle af disse penge er altså gået til at hyre Robert Downey Jr.
I en række nye reklamefilm optræder han tilsyneladende som et telepatisk marketinggeni, der skal finde ud af, hvad HTC står for. Og nogle af buddene går fra ?Here?s To Change? over ?Happy Telephone Company? til de mere bizarre ?Humongous Tinfoil Catamaran? ? en gigantisk sølvpapirs-katamaran. ?Hold This Cat? er et andet bud.
Kampagnen går under titlen ?Big Things Ahead?, hvilket uden tvivl er et hint til den kommende HTC One Max-smartphone/phablet der er på vej.
Du kan se nogle af videoerne på YouTube.