Undersøgelse afslører at det ikke er Netflix der kigges mest på, for amerikanske brugere af spillekonsoller.
En ny undersøgelse har kortlagt hvad spillekonsollerne bliver brugt til, altså når der ikke lige spilles på dem.
Da undersøgelsen er fra USA, så skulle man måske tro at flertallet sidder og ser film fra nyere streamingtjenester som Netflix, HBO, Hulu m.fl. men det er faktisk de gamle medier der trækker endnu. Det skriver Homemedia Magazine.
Men der er forskel i anvendelsen. PS3-brugere ser flest film på fysiske medier, mens Xbox-brugere ser mest YouTube.
Når PS3-brugerne ser film og tv på deres konsol, så er det 34% af de adspurgte der ser DVD og 30% der ser Blu-ray. På Xbox 360, der som bekendt ikke kan spille Blu-ray, der fordeler det sig anderledes. Her ser 24% YouTube, mens 23% ser DVD.
På Nintendo Wii er det dog Netflix som vinder, for aktiviteter der ikke omhandler spil. 21% af Wii-brugerne ser Netflix.
Netop fordi undersøgelsen er amerikansk, så er det interessant at se at de fysiske medier ikke er kastet på porten, selvom de mange streaming-tilbud er kommet til i de senere år.
Og selv med medieafspillere som computere, Apple TV, Roku m.fl. og Smart TV i både TV og Blu-ray-afspillere, så er det fortsat spillekonsollerne der dominerer markedet for de internetforbundne medieafspillere i hjemmet.
Lanceringen af PS4 og Xbox One ventes at øge antallet af spillekonsoller med 22% frem til år 2015.
Undersøgelsen er udført af analysefirmaet NPD i perioden 15/2 til 4/3 2013. 8.800 personer deltog.