Bang & Olufsen er klar med nyt koncept for butikkerne. Det blev vist frem i dag, i deres nye flagskibsbutik.
Bang & Olufsens første “flagship store”, baseret på et helt nyt designkoncept, åbnede¨på Strøget i København i dag. Det nye koncept byder på en sanselig oplevelse inden for lyd og design.
“Bang & Olufsen butikken er det sted, hvor eksisterende kunder og den nye og kræsne generation af unge forbrugere kan høre, se, føle samt prøve Bang & Olufsens produkter”, fortæller kreativ direktør Johannes Torpe.
Det nye design til deres butikker havde premiere i dag, og skal nu testes og finpudses i den nye Københavner-butik, inden det rulles ud til de 700 øvrige butikker i løbet af de næste ca. 3 år..
Det er et hold ledet af Johannes Torpe, Bang & Olufsens første kreative direktør nogensinde, der er ansvarlig for det nye butikskoncept.
“Vi har designet en butik, som emmer af luksus, men samtidig byder alle for hvem lyd er vigtig, varmt velkommen. Det nye koncept er designet til at pirre nysgerrigheden, mens man bevæger sig rundt i butikken. Vi ønsker, at så mange som muligt får anledning til at komme ind og udforske vores magiske oplevelsesunivers”, lyder det fra kreativ direktør Johannes Torpe.
Tre zoner vækker alle sanser
I hjertet af det nye butikskoncept er der opstillet en væg helliget alle de bedst sælgende Bang & Olufsen højtalere. Man kan lytte til al slags musik, inklusive sin egen playliste streamet fra sin smartphone og teste lyden fra den mindste højttaler til de største enkeltstående gulvmodeller.
En B&O PLAY zone inviterer besøgende til at lytte til den kollektion indenfor mere mobil livsstil. Kollektionen byder på de nyeste høretelefoner og bærbare lydsystemer.
I et mere privat område kan besøgende fordybe sig i nogle af Bang & Olufsens klassiske systemer i den eksklusive ende. Her kan man
se film på de sidste nye fladskærme og nyde surroundlyden.
Man kan også nyde den bekvemmelighed bag systemet, der fører lyden fra forskellige lydsystemer fra rum til rum via det velkendte BeoLink system.
Det nye detailkoncept kan skræddersyes til arealer fra 50 m2 til 200 m2, og kan opleves i den nye B&O butik på Strøget i København. Adressen er Østergade 18 (se kort).
Butikken har forskellige motoriserede displays, der både sparer plads og strømliner det visuelle fokus.