En af de TV-events, der samler flest seere i Europa er det internationale Melodi Grand Prix, der har typisk samler omkring 125 millioner seere.
I USA er en tilsvarende event Super Bowl, der typisk ligger omkring 110 millioner seere. Men begge dele blegner i forhold til den månedlige brug af YouTube.
Verdens mest foretrukne videosite har netop annonceret, at de kommer op over en milliard månedlige brugere, hvilket jo er 9-10 gange højere end de store, årlige tv-events i USA og Europa. Naturligvis har YouTube en hel måned til at samle så mange seere, men selv hvis man tager et gennemsnit pr. dag, er tallet jo omkring 33 millioner seere hver eneste dag hele året rundt.
En annoncør, der betaler dyrt for den legendariske Super Bowl-reklametid, kunne altså opnå det samme antal potentielle seere ved blot at reklamere på YouTube i fire dage. Hvilket formodentlig er langt billigere.
Især fordi, der ifølge YouTubes egen blog er tale om unikke brugere og ikke bare antal views. Som websitet Engadget bemærker, så kan man måske bedre forstå, hvordan ?Gangnam Style? kunne nå op på en milliard views ialt.