Cisco har solgt Linksys til konkurrenten Belkin, dog fortsætter begge brands.
Linksys var Ciscos indgang til forbrugerne, og igennem flere år havde de store planer om at erobre mere af hjemmets elektronik end blot netværksgrej.
Eksempelvis overtog det Cisco-ejede Linksys danske Kiss, og begyndte at lave produkter som Wireless Audio System (konkurrent til Logitech Squeezebox), mediacenter-extendere mv. Men efter en årrække trak de stikket til AV-elektronikken, for alene at fokusere på udstyr til netværk igen.
Nu trækker Cisco sig helt ud af privatmarkedet, og overlader stafetten til konkurrenten. Belkin overtager Linksys, men har planer om at videreføre begge brands.
“Linksys har en god arv, en lidenskabelig kundebase og et bredt produktsortiment, hvilket var en medvirkende årsag til vores beslutning om at overtage selskabet og vores plan er at bevare Linksys som brand”, lyder det fra Chet Pipkin, adm. direktør for Belkin.
Support på Linksys-produkterne opretholdes.