På en fyldt Sony stand på CES 2013, holdt Sonys øverste chef Kazuo Hirai en præsentation, der udover 4K Oled og 4K TV, også havde et optimistisk løfte.
Sony skal tilbage på den førsteplads de holdt i rigtigt mange år, og selvom de godt ved, at der er langt dertil, har de besluttet sig for at tage kampen ved at begejstre med deres produkter.
Kazuo Hirai fortalte, at den eneste måde at nå dertil, var at måle hvert ?WOW?, som kunderne og Sonys designere og ingeniører gav, når produkter lanceres og sælges.
4K LED TV og 4K OLED
Der var stor optimisme hos de Sony ansatte, der også viste at de nye 4K produkter og 4K medieservere, ville vise verden at Sony både er præsentation og indhold.
Sony er i øvrigt en af de førende leverandører af 4K udstyr til de mange biografer i verden, så 4K kameraer og projektorer skal naturligvis også hedde Sony.
Positiv oplevelse
Sony?s pressemøde var i det hele taget en meget positiv oplevelse. På tidligere IFA og CES messer, har der ikke været mange smil, men det virker som om at den store forandringsproces som Kazuo Hirai er i gang med, nok skal bære frugt.
Vi satser stort på de ting vi er gode til (Telefoner, Indhold/spil, kameraer, og naturligvis TV), og sælger de ting fra som vi ikke er så gode til fortalte Kazuo Hirai.
Måske der ikke er så langt tid til, at Sony kan kvittere med film sætningen “We’re baaaaaack”