Hvis TDC kunne skrue tiden tilbage, ville de gerne have været klar med YouBio før Netflix.
Den abonnementsbetalte danske streaming-tjeneste for film- og tv-serier, YouBio, kom i luften i denne uge. I første omgang i en test-udgave, der er gratis frem til 1. februar 2013.
Udviklerne bag har bygget den nye tjeneste op på rekordtid, blot 6 måneder er det gået fra idé til lancering. Man kan argumentere med at den heller ikke er helt færdig endnu, men i forhold til hvad det normalt tager at opbygge den slags ting virker det pænt hurtigt.
Men stod det til TDC bossen, adm. direktør Carsten Dilling, måtte Netflix gerne have ventet lidt længere med at træde ind på det danske marked. Det afslører han i et interview med Mediawatch.
Hvilken ny tendens overlever næste år?
“Vi kommer helt sikkert til af se en yderligere stigning i forbruget af medietjenester såsom Netflix og YouBio, hvor man for et fast månedligt beløb får adgang til en stor mængde indhold af film og tv-serier.” fortæller Carsten Dilling til Mediawatch.
Hvilken idé ville du gerne selv have fået?
“Netflix kom jo først med deres indholdstjeneste til danskerne, og jeg havde da gerne set, at vi havde været de første. Men kan man ikke være først, må man jo være bedst. Jeg er sikker på, at vi med lanceringen af YouBio kommer til at tilbyde danskerne det stærkeste produkt på dette marked.” lød det fra Carsten Dilling.
Hele interviewet kan læses her (kræver abonnement).