Den 1. januar 2013 går 7?eren i luften som Danmarks første interaktive ungdomskanal.
SBS kalder den nye ungdomskanal, 7?eren, for en en uhøjtidelig, foranderlig og legende tv-kanal med fokus på danske egenproduktioner og fællesskaber på tværs af platforme.
Som kanalchef er valgt den tidligere Boogie-vært Nanna Schultz og Casper Christensens Douglas Entertainment skal sætte præg på aftenfladen med et nyt eksperimenterende ?comedy-vindue?.
?Med lanceringen af 7?eren rammer vi en ledig position i markedet, hvor der i dag virkelig mangler en relevant og vedkommende dansk kanal for de unge seere mellem 15-25 år?, fortæller Programdirektør Peter Rosberg SBS TV.
Egenproduktionerne på 7?eren vil generelt være kendetegnet af leg på tværs af platforme som web, mobil og sociale medier for at involvere seerne på en helt ny måde. Interaktive tiltag og digital involvering får en helt central rolle, når brugerne får mulighed for at sætte deres eget præg på programmerne og kanalen via bl.a. mobilinteraktion og egne videoer.
?7?eren bliver en uforudsigelig og farverig tv-kanal. Vores ambition er at give de unge en kanal, hvor de får indflydelse og føler sig imødekommet. Vi bliver ikke en traditionel tv-kanal men vil være foranderlige, ligesom den verden der omgiver os. På 7?eren skal der ikke være langt fra ide til handling?, fortæller kanalchef for 7?eren Nanna Schultz.