HBO: Først Danmark når vi er klar
Recordere.dk mødte HBO Nordic på beep 2012, og fik en god snak med marketingchef Christina Sulebakk, der fortalte at de ikke helt er klar til Danmark.
Det er ikke meget man har hørt fra HBO Nordic de sidste måneder, indtil I går, hvor HBO Nordic så meldte ud, at nu lancerede de sammen med Telia IPTV I Norge og Sverige. En lancering de I øvrigt fejrer med en event I Stockholm I næste uge.
Vi tillod os dog at stille et par spørgsmål, som Christina Sulebakk forsøgte at besvare så godt som muligt.
Hvornår kommer i?
Christina Sulebakk kan ikke komme med en endelig lanceringsdato, for som hun siger. ?Vi kommer når vi er klar?. HBO Nordic er en premium service, og folk forventer bedste kvalitet når det gælder billede og platform. En platform de i øvrigt laver i samarbejde med nordiske Qbrick.
Men HBO Nordic vil hverken be- eller afkræfte om det er forsinkelser i den tekniske platform, der gør at de ikke har lanceret endnu.
Hvad med platforme ?
Vi ønsker at være på alle platforme, både spillekonsoller, Smart TV, PC og tablets og smartphones.
Et svar der ligger godt i tråd med at HBO Nordic har lavet en aftale med Samsung omkring Smartphones og Tablets, der giver 6 måneder HBO på 5 devices og en stream.
Om Samsung og HBO Nordic har lavet en eksklusiv aftale på Smart TV kunne vi ikke få svar på.
Men ud fra HBO Nordics svar, må vi tro på at også PS3 og andre enheder med tiden får adgang til afvikling af HBO Nordic.
Tale er sølv, men tavshed er ? dumt
HBO Nordic er en ung organisation, og det er ok at lave fodfejl mens man starter op, men man bør nok overveje sin kommunikationsstrategi løbende. Et godt eksempel er den udmelding på Facebook i går, der kommer efter ugers tavshed, og selvom budskabet var positivt, så var det ikke klappen i hænderne, der mødte HBO?s facebook redaktør.
Måske man skulle overveje at melde rent ud, hvor man er og hvad man gør for at lancere en fantastisk service, så er hvornår måske ikke lige så vigtigt.