Der er snart Samsung alle vegne, og nu indtager de også top 10 på årets brand-oversigt.
Samsung rykker op på 9. pladsen
Samsungs rykker frem på snart alle fronter, og de går også kraftigt frem på årets oversigt over globale brands.
Klip fra recordere.dk’s portræt af Samsung:
“I 1993 tog Lee Kun-Hee plads i stolen som bestyrelsesformand i familievirksomheden. Dette med store ambitioner. Han så gerne Samsung blive lige så dygtig som kollegerne fra Japan, der med Panasonic og Sony i spidsen allerede havde på det tidspunkt indtaget verdensscenen for forbrugerelektronik.”
“Samsung skulle også være et globalt elektronik brand som man regnede med.”
I dag må man sige at den mission er lykkedes. Samsung er blevet et globalt brand man skal regne med. Tvivlere kan bare kigge i de seneste regnskaber, og nu også i oversigten over globale brands værdi.
Samsung har taget virksomhedens største spring nogensinde, op ad Interbrands attraktive liste over verdens bedste brands. De er på ét år gået fra en 17. til en 9. Plads ? en vækst i brandværdi på 40 %. Interbrand begrunder bl.a. Samsungs ryk op ad Brand Valutation-oversigten med Samsungs OL-sponsorat, at virksomheden har bragt sig i spidsen for det globale smartphone-marked.
Uddrag af Best Global Brands 2012
1. Coca-Cola
2. Apple
3. IBM
4. Google
5. Microsoft
6. GE
7. McDonalds
8. Intel
9. Samsung
19. Nokia
40. Sony
41. Philips
65. Panasonic
Se hele oversigten her