Efter at mange forbrugere har haft dårlige oplevelser med kundeservice hos Boxer TV, så lover selskabet nu at forbedre forholdene.
Alt for mange forbrugere har haft dårlige oplevelser med Boxer. Forbrugerrådets Medlemsservice har i løbet af 2012 fået langt flere klager over Boxer end nogen anden tv-distributør, skriver Forbrugerrådets blad Tænk.
Boxer TV har mere end fordoblet antallet af kunder, siden TV 2 blev abonnementsbetalt, og der kunne kundeservice ikke følge med. Samtidig har en del forbrugere været uenige i de opkrævninger der kom fra Boxer TV, bl.a. er der eksempler på at kunder er røget til inkasso for ubetalte regninger, efter at abonnementet var opsagt.
?Det er ikke godt nok, at folk er blevet sendt til inkasso på grund af fejl, vi har begået. Derfor håber vi, at et øget fokus på problemerne vil forhindre, at lignende fejl opstår i fremtiden,? siger administrerende direktør i Boxer TV Steen Ulf Jensen til Tænk.
Boxer styrker i løbet af efteråret 2012 behandlingen af kundesager, der omhandler fakturering og økonomi, med nyansættelser i afdelingen.
Også kundeservive forbedres. Boxer syvdoblede antallet af ansatte i deres kundeservice ved årsskiftet, men Steen Ulf Jensen erkender, at de nye ansatte ikke har været uddannet godt nok
?De mange nye kunder på så kort tid har været for stor en mundfuld for os. Det satte os under pres, og det gør det stadig, men vi arbejder på det og er ikke tilfredse med, hvor vi er nu,? siger han.
Den tekniske del af kundeservice hos Boxer TV blev styrket her til september.