Have tålmodighed, det bliver bedre. Sådan lyder det fra Apple som svar på kritikken af de nye kort i iOS 6.
Apple er kommet til kort, med deres nye egenudviklede korttjeneste i det seneste iOS6. Verden over høster de kritik, for en kort-tjeneste der ikke giver samme gode brugeroplevelse som den øvrige del af deres produkter.
Nu svarer de på kritiken, og maner til tålmodighed. Det skriver BBC.
Læs også: Der er fejl i Apples nye iOD-kort
Apple fortæller at de værdsætter al den feedback de får fra kunderne omkring den nye kort-tjeneste i iOS 6, og at de vil arbejde hårdt på at forbedre den. Apple talskvinde Trudy Muller fortæller i en erklæring, at Apple Maps var en stor opgave for dem.
“Vi kommer hele tiden til at forbedre på det, og da Maps er en cloud-baseret løsning, forbedres det jo flere som benytter det”, fortæller hun, og fortsætter: “Vi værdsætter alle kunders feedback, og arbejder hårdt på at gøre brugeroplevelsen endnu bedre”
Tårnby placerer Apple ude på øen Saltholm
TomTom: Ikke vores fejl
TomTom, der leverer kortdata til Apple, fortalte fredag at de er mere end villige til at assistere Apple med at forbedre tjenesten.
“Vi står ved kvaliteten af vores kort,” lyder det fra TomToms talskvinde Caroline Fisher, ifølge BBC. Hun tilføjede, at selv om TomTom ikke har et team hos Apple, vil de gerne forsyne Apples udviklere med viden til at forbedre kortene.
Fejlene i Apples kort dækker over flere ting, som veje der mangler eller er angivelse af veje som ikke findes i virkeligheden. Vejnavne der er forkerte. Rutevejledninger der er forkerte, eller slet ikke kan udføres. Byer der er placeret forkert i forhold til virkeligheden. Seværdigheder som mangler eller er placeret forkert osv.
Apple hyrer lige nu flere folk til at arbejde på deres kritisable korttjeneste.