HBO vil ikke bare være en parantes, afslører teknik-leverandøren. HBO går efter en storsatsning på det nordiske marked.
Der kommer til at ske ting og sager på markedet for filmleje, streaming og video on demand dette efterår. Netflix har annonceret deres ankomst, YouSee er klar med et modsvar, og den amerikanske kæmpe HBO (Home Box Office) kommer.
Meddelelsen fra HBO forleden dag var yderst sparsom. Der stod at de åbner i Norden med en “Multi-platforms-tjeneste til distribution af video-indhold”, mere information senere.
Nu afslører teknik-leverandøren at der bliver tale om en større satsning fra HBO’s side.
“Finske UDS Oy leverer den tekniske platform, når HBO Nordic storsatser på det nordiske marked.”, lyder det i en pressemeddelelse fra finske URHO Digital Service (UDS) der står bag den tekniske løsning for HBO.
Igennem UDS satser HBO på en online distribution. Det kan betyde at de går helt udenom den traditionelle TV-distribution igennem kabel, antenne og satellit.
“URHO Digital Service (UDS), er en b2b virksomhed, som tillader andre aktører (medier, programdistributører, operatører og rettighedshavere) at distribuere deres indhold samt rekruttere og administrere kunder online”.
UDS leverer platform og håndtering af abonnenter for HBO i de fire nordiske lande: Danmark, Sverige, Norge og Finland.
HBO løfter sløret for deres nordiske storsatsning torsdag d. 30. august.