Udsnit af billede fra twitter bruger troyankitten (se original-tegning)
Det trækker op til en ny og mindre iPad, men der bliver forskelle i størrelsen imellem de forskellige tablets.
Det virker som om at Apple er begyndt at køre PR-apparatet i stilling, til en ny og mindre iPad. Traditionen tro vil de dog ikke kommentere officielt på de mange rygter, men det trækker aligevel op til et nyt produkt i rækken af iPads snart.
Senest har avisen The New York Times bragt en artikel om den, og det ses som et tegn på at nu begynder Apple PR at “lække” informationer op til lanceringen. Strategien fra Apples side kunne være at forsøge at dæmpe interessen om Google Nexus 7, indtil den ny iPad bliver klar.
Der er ikke noget nyt i avisens artikel, andet end at den artikel næppe ville være bragt uden en stærk forventning om at den ny lille iPad rent faktisk er på vej.
Ikke som en 7″ Android
Der tales fortsat om en skærmstørrelse på 7,85″ med en opløsning på 1024×768. Da Apple kører med 4:3 format på deres iPad, så svarer det egentlig slet ikke til en 7″ Android tablet med 16:9 skærm.
Forskellen er illustreret på tegningen ovenfor.
1024×768 er samme opløsning som på den første iPad og iPad 2. Så Apps udgivet til dem vil virke direkte på den nye også – uden skalering.
Da de enkelte pixels sidder tættere, og PPI (pixels per inch) dermed er højere, så vil tekst og detaljer formentlig opleves skarpere og mere tydeligt end på eksempelvis iPad 2, selvom det hele er mindre.
Konkurrent gør sig klar
Med en forventet ny og mindre iPad gør konkurrenterne sig klar til den større konkurrence.
The New York Times fortæller at Amazon arbejder på en større udgave af deres populære Kindle Fire, med en skærmstørrelse på ca. 10″.