Boxer TV fik en massiv kundevækst da TV 2 blev abonnementsbetalt, men det kan endnu ikke ses på bundlinjen.
Med beslutningen om at gøre TV 2 til en abonnementsbetalt kanal fik Boxer TV en gave, nemlig muligheden for at få flere kunder. Den mulighed greb de, og investerede kraftigt i 2011 på at vinde så mange kunder som muligt.
Men trods væsentlig flere kunder og en nettoomsætning der voksede 75 procent, så lykkedes det ikke at skabe plus på bundlinjen. Det skriver Mediawatch.
Boxer TV fik et minus i 2011 på 206,7 millioner kroner. I 2010 blev underskudet på 223 millioner kroner.
?Vi har investeret kraftigere i markedet på grund TV 2’s overgang til betalingskanal. Det er en begivenhed, vi ikke kendte til, da vi lagde vores planer. Derfor er resultatet præget af en større markedsindsats end oprindeligt planlagt,? fortæller direktør i Boxer TV, Steen Ulf Jensen, til Mediawatch og fortsætter:
?Boxer fik stor succes med denne indsats. På halvåret fra oktober sidste år til marts i år vækstede vi fra 100.000 til 337.000 kunder. Men indtægterne fra denne kundetilstrømning afspejler sig ikke i 2011 resultatet.?
Boxer gik fuldt ind i det danske TV-marked d. 1/11 2009, så 2011 var kun det 2. fulde driftår. Selskabet befinder sig derfor stadig i investeringsfasen som kan vare 4-5 år, oplyser Steen Ulf Jensen til Mediawatch og fortæller:
“Resultatet er i linje med det, vi hele tiden har planlagt.”
Boxer TV ejes af svenske Teracom, og de dækker for underskudet.