LG vil give Samsung kamp til stregen
LG går direkte efter Samsungs førsteplads på det nordiske TV marked, og giver ikke op uden kamp.
På et stort anlagt pressemøde i Monte Carlo, gjorde LG det klart at nu gik man efter førstepladsen på det nordiske marked. Det var i forbindelse med lanceringen af den koreanske virksomheds 55″ OLED TV, at man ikke længere blot ville være nummer to. Med de nye OLED skærme ville man overtage førstepladsen.
Det var LG’s nordiske team der på et nordisk pressemøde fortalte om deres plan om at overtage tronen.
Samsung har 35 procent lige nu
Som det er lige nu sidder Samsung på 35% af markedet i norden, mens LG kun har 15%, men LG er overbevist om at de har produkterne og mulighederne for at nå forbi Samsung.
“Vores kampstrategi er at fokusere på kvalitet og premium-produkter som OLED-skærme og 3D. Hvis vi kan være nummer 1 på OLED-teknologien i den nærmeste fremtid, kan vi også mindske hullet til markedslederne, og endda overtager toppen, når den nye skærmteknologi bliver mere udbredt”, fortalte Thomas Wering, der er marketing manager for LGs home entertainment-afdeling, på det nordiske pressemøde.
LG fortalte også at de nordiske lande er LG’s næstbedste marked på verdensplan, og at de derfor har stor fokus på bl.a. det danske marked. Derfor vil de også gøre meget for at få udbredt deres nye OLED teknologi på de danske hylder.
Som det er lige nu, er der dog bare et problem. Der lander kun 2.000 OLED skærme til hele det nordiske marked. Så det bliver nok ikke på den konto LG overhaler Samsung. Konkurrencen om førstepladsen kan dog kun være god for forbrugerne, da krav om vækst og øgede salgstal, som regel fører til billigere og flere produkter.