Forbrugertilliden til branchen for TV-distribution er i bund, og det vil Stofa nu gerne undskylde for. Sofavælgere har det nemmere, bebuder ny kampagne.
Stofas produkter skal være nemmere at få, nemmere at forstå og nemmere at bruge.
Derfor er der de seneste måneder sket forandringer hos Stofa – forandringer som vil fortsætte i lang tid fremover. Stofa insisterer på at skabe en virksomhed, hvor fokus er på at gøre det nemmere for kunderne at få glæde af deres tv og bredbåndsforbindelse.
Bagrunden for forandringerne, alt det nye og nemme(re), er en kompliceret fortid. Stofa er i en branche, hvor der hele tiden og i årevis er kommet ny teknologi på markedet. Teknologi der skabes og udvikles til gavn for kunderne, men som også betyder et næsten uoverskueligt antal begreber. Ord som HD, MPEG 4, modem og router giver god mening i branchen, men er forvirrende for langt de fleste forbrugere.
“Da vi kom til den erkendelse, var det egentlig ikke så slemt at “sige undskyld” og finde vejen videre”. fortæller Stofas direktør for Salg og Marketing, Michael Broch Hansen.
Kunderne får overskuelige tv-pakker med mere frit valg mellem kanalerne, mere brugervenlig software på det nye Smart Tv, og mere TV på farten med WebTv To Go. Der er ansat flere i kundeservice og support, og der kommer dialog via Facebook og Trustpilot.
“Vi har endevendt hele virksomheden. Stort set alle produkter er ændret, vi har fået ny hjemmeside og en masse nye mennesker er blevet ansat til at passe telefonerne”, siger Michael Broch Hansen.