Verdens største TV-producent sætter nu barren endnu højere. Målet er 50 mio. TV i år.
Det kører for Samsung. Mens verdens øvrige store elektronik-producenter kæmper med TV-produktionen, både hvad angår mål for styktal og indtjening, så er Samsung i fortsat fremgang. Det skriver Reuters.
Nu skal barren sættes endnu højere, og det skal ske igennem et salg af flere billige low-end modeller på udvalgte markeder. Igennem alliancer med lokale producenter introduceres fladskærms-tv der er op til 40% billigere.
Men det kommer ikke til at ske på bekostning af de øvrige modeller. Samsung ser deres position inden for TV-apparater, som stærkere i år i forhold til sidste år. Og de seneste år har Samsung taget markedsandele fra tidligere dominerende producenter som Sony, Panasonic og Sharp.
Sidste år solgte Samsung 43 millioner fladskærms-tv på verdensplan. I år er målet 50 millioner.
Halvdelen af de 50 millioner TV-apparater vil være af typen Smart TV, med mulighed for tilslutning til internettet og de indholdstjenester som Samsung tilbyder der igennem.
Samsung lancerer også store OLED TV til efteråret.