Har du svært ved at finde rundt i HTCs store udvalg af smartphones? Du er ikke alene. Selv HTCs britiske chef har samme problem, og derfor peger han nu på en ny strategi, hvor smartphone-giganten sender færre, men federe smartphones på gaden.
I 2012 kommer der muligvis ikke den massive bølge af HTC-smartphones på gaden, som vi har været vant til i de sidste par år. Til gengæld bliver dem, der kommer, meget mere interessante. Det er i hvert fald det signal, der bliver sendt fra HTCs britiske chef, Phil Roberson i et interview med Mobile Magazine.
“2012 handler om at give vores kunder noget specielt”, siger han. “Vi skal passe på med ikke at komme i en situation, hvor vi differentierer vores produkter ved bare at sende en masse produktnumre på gaden.” Uden at henvise til den specifikke HTC-telefon med samme navn, siger Roberson, at “vi har behov for en mere “hero”-agtig tilgang. Vi laver fantastiske smartphones, men det er svært at blive ved, hvis vi spreder vores udvalg for meget.”
I interviewet peger Roberson også på, at HTC vil slappe lidt af på tablet-fronten, uden dog at forlade området fuldstændigt.