Sonos udsender vigtig opdatering
Sonos sendte den 11. november deres store 3.6 opdatering på markedet. En opdatering der bl.a. gav Wimp og bedre Spotify support.
Desværre var der sneget sig nogle alvorlige fejl ind, der gør at lyden ikke er optimal. Sonos har derfor udsendt en opdatering sammen med nedenstående besked til deres kunder:
Kære Sonos-kunde,
Vi har identificeret et problem med lydkvaliteten på PLAY:5- og CONNECT:AMP-enheder (tidligere ZP120-enheder) i forbindelse med vores seneste opdatering v3.6 (lanceret 30. november 30 2011). Vi har løst problemet, og en ny opdatering er nu tilgængelig –Søg efter opdateringeri Sonos-menuen på din Sonos-controller.
- For PLAY:5 (tidligere S5) -Du har muligvis bemærket, at lyden er diffus eller “ucentreret”, når du lytter direkte foran din PLAY:5. Hvis du bruger to PLAY:5-enheder som et stereopar, kan lyden være diffus som følge af forkerte, interne EQ-indstillinger.
- For CONNECT:AMP (tidligere ZP120) -Når en subwoofer tilsluttes en CONNECT:AMP, afspiller både CONNECT:AMP og subwooferen lave frekvenser (80 Hz og derunder) som følge af et internt EQ-problem. Normalt skal kun den tilsluttede subwoofer afspille de lave frekvenser.
Vi takker vores brugerfællesskab for at gøre os opmærksom på disse forhold og for at give os øjeblikkelig fejlfindingsoplysninger, der hjælper os med hurtigt at finde årsagen til problemet.
Hos Sonos tager vi lyden alvorligt. Vi undskylder for dette fejltrin. Lydproblemer som disse burde aldrig være sluppet ud på markedet, og vi tager allerede konkrete forholdsregler for at forhindre dette i fremtiden.
Venlig hilsen,
Sonos Kundeservice