Beosound 8, dock anlægget til iPod, iPhone og iPad, er et af de produkter B&O forventer kan sælges mere bredt.
Bang & Olufsen vil brede salget ud til flere forretninger, for udvalgte produkter.
B&O laver en ny kategori, til produkter som kan sælge mere bredt. Altså B&O produkter som kan sælges via andre kanaler end B&O butikkerne. Dette kendes allerede fra B&O telefonerne, der bl.a. også sælges i TDC butikkerne.
Denne nye produkt kategori her, skal også hjælpe med øge kendskabsgraden til B&O på verdensplan. Dvs. være med til at tiltrække nye kunder til virksomheden.
De bredere produkter ventes at være stand-alone produkter. B&O beskriver det som “produkter beregnet til ét rum, er nemme at installere og trækker på Bang & Olufsens kernekompetencer inden for design, lyd, system-integration og brugervenlighed – tilsat Bang & Olufsens verdenskendte tilgang til kvalitet”.
Den succesfulde BeoSound 8 iPhone/iPad dock er et eksempel på en produkttype, som vil passe ind i den nye produktkategori. Hovedtelefoner og andre bærbare enheder til afspilning af musik bliver formentlig også omfattet.
Så må vi se hvilke butikker der kommer til at føre dem, og om det medfører en mere fri og naturlig prisdannelse, end det kendes fra B&O produkterne i dag.
Bang & Olufsen forventer at sende de første AV produkter ud til bredere salg i slutningen af året.
Kilde: B&O