Med Zaptor, de rigtige briller og en 3D-fladskærm kan alle kunder få en helt ny dimension på tv-oplevelsen hos Stofa
Hos Stofa har det faktisk været teknisk muligt at se 3D-TV siden en gang midt i 2010. Der har bare ikke rigtigt været noget, der var værd at se på!
Samtidig er der ganske få skærme, som kan vise 3D ude i de danske stuer og endnu færre af de nødvendige briller. Alligevel mener eksperterne, at 3D for alvor tager fart i 2011.
Og teknikken er der altså. Med en Zaptor og en 3D fladskærm med tilhørende briller kan Zaptor-folket få en ud-af-skærmen-oplevelse med Stofas indhold i 3D.
“Mens vi venter på ordentligt indhold, kan folk teste deres oplevelse med 3D på en gratis demo-film i Zaptor-shoppen. Den kan alle Zaptor-kunder finde ved at trykke Shop på deres fjernbetjening. Vi får hurtigt en flok film-titler i 3D – og efterhånden som både sport og serier produceres i 3D, vil også den
slags komme på hylden i Stofas Zaptor-shop”, fortæller direktør for TV & Content, Jørgen Kristensen.
Men der altså langt mellem snapsene, når det gælder 3D-indhold med kvalitet. Derfor er det også meget svært at sige, hvor hurtigt danskerne vil tage 3D til sig. Ifølge Jørgen Kristensen vil det dog kræve et langt større udbud af ordentligt indhold i 3D, før danskerne vil investere i skærme og de meget dyre briller.
“Hos os kan de med det rigtige udstyr se, hvad 3D hjemme i stuen er for noget. Lige nu handler det vist mest for tv-udbydere om at positionere sig og for skærmproducenterne om at sælge næste bølge af fladskærme. Men ude i stuerne handler det om at kunne se værdien i at påføre sig briller og sætte sig til rette foran skærmen – og det kræver meget mere kvalitets-indhold i 3D”, mener Jørgen Kristensen.
Kilde: Stofa pressemeddelelse