Panasonic har det godt
Det var en stolt Laurent Abadie, der som direktør for Panasonic Europa i dag kunne træde frem på IFA 2010, og fortælle at Panasonic havde oplevet en omsætningsstigning på hele 134% i første kvartal 2010, i forhold til 1 kvartal 2009.
Samtidigt kunne han fortælle, at Panasonics markedsandel i Europa nu er 11,7 %. Så man kan godt forstå at han var glad.
Panasonic bliver grønnere
Panasonic har en vision om at være det bedste grønne innovationsfirma i den elektroniske branche, og derfor har man sat en masse miljørelaterede aktiviteter i gang, for at sikre at Panasonic nedsætter mængden af CO2 udledning og energiforbrug på sine komponenter.
Men først skal alt i hjemmet vises i 3D
Det er ingen hemmelighed at IFA 2010 bliver et 3D Mekka, og at IFA 2010 ikke er startskudet, men nærmere 2. runde af den massive 3D markedsføring som alle de store fabrikanter har sat i gang.
Panasonic er allerede klar med den første 3D camcorder, så du nu kan optage familiefødselsdage og ferieture i 3D, og så vise det på dit 3D TV.
Der er ikke tale om en lommemodel, og det er også forkert at kalde det en camcorder. Faktisk er det en linse VW-CLT1 som man monterer på den 3D ready camcorder HDC-SDT750. 3D løsningen er optisk, og opløsningen på 3D materiale bliver derfor det halve af normal HD.
Mere 3D på TV?et
Panasonic ved godt, at man ikke får succes med 3D, hvis man kun kan se ganske få film. Og har derfor indgået et samarbejde med Eurosport, hvor man sender flere store sportsarrangementer. I foråret var det French Open i Tennis, og lige nu sender man sammen med Eurosport HD/3D US Open 2010 i 3D.
Kommer man forbi IFA i Berlin, kan man fredag, lørdag og søndag se tennis i 3D, og hvis man er rigtigt heldig, kan man se Caroline Wozniackis e-Boks logo på trøjen i 3D på Panasonic standen.
Panasonic introducerede også nye 3D Blu-ray afspillere, og dem fortæller vi mere om når vi besøger standen.