DAB kanalen DR Hit står foran en lukning, men det sker på toppen.
DAB platformen virker mere modnet nu, og trækker langt flere lyttere nu end for blot ét år siden. Det viser de seneste tal fra DR Medieforskning, oplyser hjemmesiden MediaWatch.
De positive tal kommer mens hele DAB området står overfor en stor omstrukturering, som ender med færre kanaler og mindre mainstream.
Se også: Så har DR meldt sin nye DAB strategi ud
DR Hit er et hit
Fra 2. kvartal 2009 til 2. kvartal i år, er kanalen DR Hit gået frem fra 265.000 til 425.000 ugentlige lyttere. DR Hit spiller nye pophits, men er en af de kanaler vi må vinke farvel til i DR’s nye DAB strategi fra næste år.
DR Boogie er vokset fra 132.000 til 224.000 ugentlige lyttere i samme periode. Mens DR P5 er gået frem fra 140.000 til 179.000.
Væksten skyldes både at DAB modtagere er mere udbredte, samt at tilbudene der har fået mere opmærksomhed.
At DR nu skal afgive lyttere fra mainstream musikken, over til de kommercielle aktører, skyldes den seneste politiske køreplan for DR’s virke. Omlægningerne sker fra næste år.
Kilde: Mediawatch