Salget af fladskærms-tv, især trukket af Beovision 10, har fået godt fat hos Bang & Olufsen.
Salget af fladskærms-tv som Beovision 10 betød en fremgang i salget i regnskabsårets 3. kvartal på 17%, sammenlignet med samme periode det foregående år.
Det gav en omsætning for Bang & Olufsen i det kvartal på 749 mio. kroner, i forhold til 640 mio. kroner året før. Det gode 3. kvartal redder dog ikke helt regnskabsåret. For de første 9 måneder ligger omsætningen på knap 2 mia. kroner, sammenlignet med 2,2 mia. kroner for samme periode året før.
Men de gode takter betyder at B&O fik vendt skuden i 3. kvartal, der gav et overskud på 28 mio. kroner, hvor samme periode året før havde et underskud på 205 mio. kroner.
Så lanceringen af Beovision 10-40 og Beovision 7-55 i efteråret var en succes.