Informationskampagnerne op til det analoge sluk ser ud til at virke, ihvertfald hos Stofas kunder.
Erfaringer fra blandt andet Finland viser, at det kan være svært at nå alle med informationer om overgangen til digitalt tv. Om de berøres og hvordan.
Der sker ikke noget på kabel-tv når de analoge tv-sendere slukker, og derfor har Stofas budskab til de kunderne været “tag det roligt”, der sker ikke noget.
Budskab forstået
Og heldigvis ser det ud til, at Stofas kunder har forstået budskabet. 2050 kunder har svaret på en række spørgsmål via Stofas hjemmeside. De har blandt andet svaret på, om de ved, hvad det analoge sluk kommer til at betyde for dem.
“Og det har hele 89 procent svaret både rigtigt og ja til”, fortæller Pernille Gerner Graversen fra Stofas marketingsafdeling. Hun hæfter sig også ved, at 93 procent af kunderne i undersøgelsen ikke mener, de har behov for mere information frem til det analoge sluk.
Der er dog planlagt flere informationskampagner fra Stofa henover efteråret.
Kilde: Stofa