Philips television business havde et underskud i 2007 på godt 500 mio. kroner, for 2008 er blev det til et underskud på over 3 mia. kroner.
Derfor er Philips igang med en omstrukturering af hele TV divisionen.
Allerede i 2008 blev Philips i USA outsourcet til Funai, som nu står for både produktion og salg af AV under Philips brand i nordamerika.
Nu er turen kommet til Australien og New Zealand, hvor Philips helt stopper med at sælge fladskærms TV med udgangen af i år. Samtidig stopper de sponsoratet af det New Zealandske rugby hold All Blacks, som Philips har været hovedsponsor for i 15 år.
Det leder til spekulationer om, hvilke ændringer der vil ske i Europa, om nogen. Men det europæriske marked er Philips hovedmarked, så der bliver næppe tale om at lukke for salget af TV her. Men forskellige rationaliseringer kan være på vej.
Philips vil stadig være repræsenteret i Australien og New Zealand, med DVD, iPhone/iPod tilbehør samt stereo produkter. Det samme gælder divisionerne for lys og sundhed.
Kilde: The National Business Review