Sjællænderne kan blive de næste, som får glæde af Boxer før tid. Direktør i Boxer, Steen Ulf Jensen, ser gerne at den trinvise åbning af det nye sendenet fortsætter i nye etaper frem til den officielle åbning d. 1/11 2009.
Den trinvise udrulning er nemlig en fordel for Boxer. Fremfor at alle husstande skal skifte samtidig, så kan det ske under mere rolige og kontrollerede forhold. I Sverige skete lanceringen af det digitale sendenet over flere år, region for region.
Den delvise lancering i Jylland og på Fyn den 1/2 2009 rummer andre fordele, der passer Boxer godt. Det er praktisk, at Boxer og detailhandlen får øvet sig på opgaven, det er godt at få gang i salget og få opbygget en kundebase.
“Det vigtigste er måske, at vi sætter gang i processen i befolkningen. Folk vil opdage, at naboen kan se digital tv med Boxer, og se at udbuddet er interessant.”, siger Boxer direktør Steen Ulf Jensen til Mediawatch.
Om Boxer åbner før tid i andre egne af landet, vil dog afhænge af om der er ledige frekvenser. Eller rettere, der er enkelte frekvenser at tage af, men ibrugtagningen skal også koordineres med udlandet.
Det er tanken, at Boxer vil bruge deres website til at opbygge en kontaktdatabase og nyhedsbrev, så interesserede kunder kan blive orienteret direkte, hvis nye dækningsområder opstår. Dette “varslingssystem” eksisterer dog ikke endnu.
Boxer har p.t. adgang til seks ud af 18 sendemaster. Ifølge Boxer når man herved en teknisk penetration på ca. 40 procent den 1. februar, selv om man ikke har et stærkt signal ind i nogle storbyer.
Kilde: Mediawatch