Tag en berømt by, en dansk instruktør og 230.000 gummi bolde – og mix det til en imponerende reklame. Mere imponerende når man erfarer, at der slet ikke er brugt CG-effekter.
Reklamen er optaget over 2 dage i San Fransisco, hvor den enorme mængde hoppebolde blev sluppet løs i gaderne mens de blev filmet med en god portion kameraer. Instruktøren er som nævnt dansk, Nicolai Fuglsig.
De fleste kender Sony Wega, der i mange år har stået for god kvalitet indenfor TV med billedrør – CRT.
Nu vil Sony gerne have at vi lærer navnet Bravia, som er det tilsvarende brand indenfor de nye LCD fjernsyn. Og det er formålet med den reklame som vi også får at se herhjemme i december måned.
Budskabet er det enkle: Colour like.no.other
Nysgerrige kan smugkigge her:
Bravia reklamen og Bag om reklamen
Sony Pressemeddelelse
Overgangen fra gammeldags billedrørs-tv til tv med flade paneler har medført store ændringer i produktsortimentet fra Sony. Selskabet har i årtier har været verdenskendt for at producere verdens bedste tv, og Sonys unikke billedrør Trinitron har haft en vigtig en del af æren. Trinitron blev af kritikere regnet for at være verdens bedste, og det var et af de vigtige salgsargumenter i de eksklusive tv-modeller af mærket WEGA.
I WEGA-tv var elektronikken også helt i top takket være Sonys billedmotor WEGA Engine, der sørgede for en effektiv behandling af signalerne med et knivskarpt billede til følge.
BRAVIA til flade LCD-paneler
Teknolologien i WEGA Engine lever videre Sonys nye tv, men for at signalere skiftet til flade LCD-paneler lancerer Sony nu et nyt varemærke kaldet BRAVIA. Den ændring markerer Sony med en stor kampagne, der i Danmark indledes i disse dage på en række af de landsdækkende tv-kanaler.
Kampagnen, der er instrueret af den danske filminstruktør Nicolai Fuglsig er især blevet bemærket på gaden i San Fransisco, hvor 230.000 kulørte hoppebolde blev skudt ud af specielle kanoner i de skrå gader, mens 24 tv-kameraer snurrede. Tanken bag kampagnen er, at skabe en glad og kreativ atmosfære med hoppeboldene, der suser gennem de skrå gader. Marketingchef i Sony Danmark Vibeke Wollebekk siger:
Vores nye payoff er jo like.no.other, så derfor har vi valgt at lave en kampagne, der er meget anderledes end de teknologifikserede kampagner, som ofte dominerer i branchen. Vi vil gerne markere, at tv jo netop handler om flotte og glade flotte farver, og at man kommer til at opleve det med BRAVIA.
HD understøttes
Dette efterår markedsfører Sony et stort sortiment af LCD-modeller, der alle bærer mærket BRAVIA. Sonys LCD-tv er klar til HD-tv og er derfor udstyret med HD Ready mærket i varianter fra 26 tommer og op til 40 tommer. Det betyder, at fremtidens højtopløste tv skal understøttes af alle stue-tv, så forbrugeren ved køb af Sony tv altid kan regne med at få en model, der kan holde i rigtigt mange år. Og selv om HD-tv foreløbig kun findes på få satellit-kanaler, kan en hurtig udbredelse forventes, når f.eks. VM i fodbold bliver produceret i HD. DVD’en får også en HD-afløser, når Blu-Ray Disc formentlig holder sit indtog med Hollywood-film i HD om et års tid.
Vibeke Wollebekk siger:
Forbrugerne har for længst forstået hvor høj en kvalitet de får for pengene, når de køber Sony tv dette efterår, så vi har svært ved at følge med efterspørgslen. Kampagnen handler derfor ikke så meget om at øge salget af tv her og nu, men snarere om på lang sigt at slå et nyt varemærke fast i folks bevidsthed. Vi ved fra vores undersøgelser, at Sonys varemærker har stor betydning for folks loyalitet over for produkterne, så det er nu vi skal begynde at fortælle om BRAVIA.