TV-kundernes tilfredshed er gået frem og nærmer sig niveauet for bredbånd og mobil.
EPSI Rating Group og svenske SIQ står bag denne årlige måling hvor temperaturen tages på tilfredsheden med TV, bredbånd og mobil i skandinavien.
Det startede som en årlig undersøgelse af mobil tilfredshed, men for 3 år siden tog de bredbånd med ind og for 2 år siden TV.
Herhjemme er Telmore, Waoo og Boxer de udbydere der har de mest tilfredse kunder.
På TV har Stofa, Boxer og YouSee oplevet markante stigninger i forhold til 2016. Generelt er tilfredshedsscoren for leverandørerne på tv-markedet steget meget.
Mobilkundernes tilfredshed ligger på samme niveau i 2017 som i 2016, og det er fortsat den gren af telesektoren hvor kunderne er mest tilfredse. Bredbåndskunderne har aldrig været så tilfredse, som de er i årets EPSI Rating.
På baggrund af tilsvarende undersøgelser i Sverige og Norge ses det, at danskerne er mere tilfredse med deres udbydere af mobil, bredbånd og TV, end kunderne i det øvrige skandinavien.
Bag undersøgelsen står: EPSI Rating Group og Institutet för Kvalitetsutveckling, SIQ. EPSI Rating Group udfører undersøgelser i flere lande, både i Norden og i Europa, og EPSI Rating er en del af det europæiske netværk. Institut for Kvalitetsudvikling er en nonprofit-stiftelse med den opgave at fremme kvalitetsudviklingen i Sverige ved at skabe, samle og sprede viden om kvalitetsudvikling. Hovedmændene i SIQ er den svenske stat, via Tillväxtverket, og medlemsorganisationerne i “Intressentforeningen Kvalitetsudvikling”. |