Waoo: Vi har haft et langt bedre 2016 end forventet. Kunderne strømmer til.
Når YouSee og Stofa melder om fald i antal kunder, så skyldes det ikke udelukkende ‘cable cutting’ – at kablerne til tv klippes.
I 2016 lykkedes det Waoo at hente nye kunder. Hele 13% flere kunder strømmede til udbyderen af TV og internet via fiber.
Det viser årsrapporten for Waoo der netop er udkommet.
“Vi har satset benhårdt på produktinnovation i 2016 for at fastholde vores vækst. I foråret havde vi fokus på mere webbaseret TV og på at få Danmarks første 4K TV-boks på gaden, og i andet halvår sendte vi både et helt nyt Smart WiFi-koncept på gaden og omlagde hele vores portefølje fra at være klassisk triple-play til at være behovs- og service-baseret. Med en vækst på 13 % tør jeg godt sige, at strategien har været rigtig”, fortæller Jørgen Stensgaard, administrerende direktør i Waoo.
For kunder, som har valgt at købe fiberbredbånd, melder Waoo om en tilgang på over 40.000, mens Waoo på TV-produktet har haft en nettotilvækst på over 11.000 kunder.
Fremgang på a la carte tv
Direktøren hæfter sig særligt ved fremgange på TV-produktet og Frit Valg Kanaler, hvor flere meldinger ellers indikerer, at branchen samlet set taber TV-kunder.
“Vi sælger stadig mere TV, og vores vækst er organisk. Alene på vores Frit Valg TV-koncept er vi vækstet med 36 %. Tilgangen skyldes, at vores produkt er skruet sammen med fokus på digitale løsninger og fleksibilitet fremfor store TV-pakker alene – også selv om det jo er ved at være en kliché at tale om, at kunderne bevæger sig væk fra klassisk kabel TV over mod digitale TV-løsninger, så er det altså den megatrend, vi ser”, lyder det fra Jørgen Stensgaard, der fortsætter:
“Med til historien hører også, at vi tager mange nye kunder ind, som leder efter en leverandør med både godt bredbånd og et TV-tilbud. Vi kæmper ikke på samme måde som andre med at fastholde en stor, historisk satellit- eller kabel TV-kundebase.”