B&O PLAY og Mikkeller lancerer Beobrew, og kalder det den første øl brygget på musik.
Med en fælles passion for nørderi, design og håndværk er elektronikproducenten B&O PLAY og ølbrygger Mikkeller gået sammen om at skabe den første øl infuseret med musik.
For at få musikken ind i øllet har Mikkeller sænket en Beoplay A1 højttaler ned i fermenteringstankene og skruet op for musikken gennem den tre uger lange gæringsproces.
Resultatet er en øl som er mere sødmefuld i smagen, end den havde været uden musik, fortæller Head Brewer Kyle Wolak:
“Ved at spille musik i fermenteringsprocessen tilføjer vi en femte ingrediens, som tager øllet til et nyt niveau. Når musikken spiller, pumper den øllet rundt i et unikt mønster, som hjælper gæren med at producere mere smagfulde nuancer.”
Le Gammeltoft fra Heartbeats har håndplukket et udvalg af danske talenter til øllens etiket. På kunstnerlisten finder man Balvig, KIKOS, Louis Petri, Moody og October Dance, og de har bidraget med den musik der er anvendt under brygningen.
Pris og tilgængelighed
Beobrew IPA koster kr. 70,- for 75 cl.
Kan købes via shop.mikkeller.dk samt på Mikkellers barer i blandt andet Danmark, Sverige, Tyskland, Spanien og USA.
https://www.youtube.com/watch?v=JNn7rWS_49A
Om Beobrew IPA Beobrew en amerikansk inspireret IPA på 6,8% med en aromatisk smag og noter af citrusfrugt og blomster. Smagsnuancerne frembringes, udover af musikken, også af Simcoe og Centennial-humle, der stammer fra Yakima Valley, der ligger på USA’s nordvestlige stillehavskyst. Beobrew kommer i en ravfarvet flaske påført en håndtegnet label af Mikkellers Philadelphia-baserede designer Keith Shore. Den håndtegnede label illustrerer øllens historie og fremhæver desuden de danske artister, der har bidraget med musik til Beobrew. |