Kort før jul landede der en bombe i Apple-miljøet.
Consumer Reports, et af de mest velrespekterede forbrugertest-tjenester i USA, vendte tommelfingeren nedad på den nye MacBook Pro fra Apple.
Ifølge Consumer Reports’ test var batteritiden meget svingende. I den samme test, hvor der blev loadet websites ind i en browser konstant, holdt en 13-tommers MacBook Pro nogle gange 16 timer, nogle gange kun fire timer.
Tilsvarende testede Consumer Reports en 15-tommers-version (begge var med den nye Touch Bar), der svingede mellem 18,5 timer til 8 timer på en opladning i testen.
Af samme grund besluttede Consumer Report, at de for første gang nogle sinde ikke kunne anbefale, at man købte en MacBook Pro. Den svingende levetid på en opladning var simpelthen for utilregnelig.
Apple er dog på sagen. Dagen efter at Consumer Reports kom med sin dom, tweetede Phil Schiller fra Apple, at de ikke kunne få Consumer Reports-resultaterne til at passe med Apples egne testresultater.
Han fortalte, at Apple nu er i kontakt med Consumer Reports for at finde ud af, hvordan de laver deres tests.
https://twitter.com/pschiller/status/812461342728695808