TDC-koncernen erkender problemer med kundeservice og hyrer 250 ekstra medarbejdere.
Forleden blev YouSee kundeservice hængt ud i forbrugermagasinet DR Kontant, og det blev kulminationen på en periode med en eksplosiv vækst i kundehenvendelser. Det skriver erhvervsmediet Finans.
Efter at TDC og YouSee i forår og forsommer gennemgik en sammenlægning er YouSee blevet kimet ned af kunderne.
Dagligt håndteres 104.000 opkald, online-henvendelser og besøg i de 45 YouSee-butikker, og det er mere end de ca. 1.250 ansatte i YouSee kundeservice kan klare.
“Det virker som om, at TDC-ledelsen har undervurderet opgaven og hvor ukendt, Yousee-brandet er for kunder, der ikke har været tv-kunder i TDC”, fortæller Morten Imsgard, senioranalytiker og TDC-ekspert i Sydbank, til Finans.
Derfor hyrer TDC-koncernen nu 250 ekstra medarbejdere, en forøgelse på 20%. Men der er ingen vej udenom, mener Morten Imsgard:
“Fundamentet under hele TDC’s 2018-strategi er tilfredse kunder, der ikke hænger sig i prisen. Derfor er kundernes oplevelse det ene parameter, som TDC ikke har råd til at sætte over styr”.
Sammenlægningen af TDC og YouSee betød en flytning af over 1 million privatkunder.