Det giver egentlig ret god mening, når man tænker på at Facebook har købt Oculus.
Indtil nu har Facebook primært koncentreret sig om casual gaming-spil (er der stadig nogen, der spiller Farmville og Mafia Wars?). Men nu vil de også være en platform for de spil, man kan spille med Oculus Rift.
VR-brillen er p.t. primært rettet mod PC-gaming, og det marked vil Facebook gerne have en bid af.
Idéen er, at man skal kunne publicere et spil direkte til Facebook, som er baseret på Unity-platformen. Til at starte med handler det dog ifølge Facebook om at åbne en platform op for udviklere, der gerne vil bruge Facebook som afsæt for mere avanceret gaming end casual gaming – men ikke nødvendigvis VR. Som Techcrunch beskriver det, skal man sammenligne det mere med spil-streamingplatformen Steam.
Det naturlige skridt derfra vil være at publicere VR-spil, der er kompatible med Oculus Rift, sådan at Facebook bygger lidt mere af et økosystem op.
Det er endnu et eksempel på, hvordan Facebook fortsætter udvidelsen af mængden af projekter, der ikke er direkte relaterede til social netværksaktivitet, da sidstnævnte formentlig ikke er en forretningsmodel, der varer evigt.