Sommerdillen med at finde Pokemons betyder at Nintendo nu er mere værd end Sony.
Spillet Pokemon Go, der handler om at finde Pokemon-figurer ude i den “virkelige verden”, har opnået en stor popularitet denne sommer.
De japanske elektronikgiganter kæmper i disse år med at “genfinde” sig selv, hvor de på forskellige områder og måder har mødt konkurrence fra Kina, Korea og USA.
Det har ført til kursændringer, for flere af de japanske koncerner der var store på verdensmarkedet i 90’erne og 00’erne.
Spillekoncernen Nintendo er ingen undtagelse, efter at de måtte se deres marked for håndholdte spillekonsoller forsvinde til smartphones, mens konsollerne til hjemmet mere eller mindre blev udkonkurreret af Sony og Microsoft.
Men det kan én enkelt god idé vende op og ned på. Denne sommers helt store hit, Pokemon Go, har sendt værdien af Nintendo til vejrs.
Faktisk så meget at Nintendo nu, ifølge BBC, lige nu har overhalet selveste Sony i markedsværdi.
Dette endda før at Pokemon Go er nået til hjemlandet, indtil videre er spillet kun frigivet i USA og Europa.