Ny strategi skal hen over de kommende tre år sikre kunderne bedre forbindelser, bedre løsninger og bedre kundeoplevelser hos TDC Group. Opgradering af kabelnettet frem til 2018 vil give hver anden danske husstand adgang til 1 Gbit superbredbånd i verdensklasse.
Erhvervsforretningen skruer ned for kompleksiteten for at levere enklere og bedre løsninger. På det danske privatmarked samles det bedste fra TDC og YouSee til ét samlet stærkt brand – med YouSee som fortsættende brand. I Norge vil Get øge udbredelsen af superbredbånd samt lancere Get Mobil. Og så vil yderligere tryk på digitaliseringen frem til 2018 give kunderne en komplet og sammenhængende oplevelse på tværs af apps og web – kundeservice suppleres blandt andet med introduktion af 24 timers service til privat- og erhvervskunder.
TDC Group lancerer i dag på sin Kapitalmarkedsdag i London ny strategi for perioden frem til 2018. Ambitionen er at opnå den højeste kundetilfredshed på alle sine markeder, og bygge en sund og fremtidssikret forretning, der er enklere og bedre.
Bedre forbindelser for kunderne
”Med udgangspunkt i bedre forbindelser, vil vi levere bedre løsninger, understøttet af bedre kundeoplevelser,” siger koncernchef Pernille Erenbjerg, der er stolt over at annoncere, at TDC Group i den kommende tid vil foretage den mest ambitiøse og omfattende opgradering, der nogensinde er foretaget i kabelnettet i Danmark.
”Vi åbner en motorvej for digitale underholdningstjenester, hvor det kun er fantasien og ikke hastigheden, der sætter grænser. Allerede inden udgangen af år 2017 vil halvdelen af alle danske husstande have adgang til 1 Gbit hastighed – 10 gange hurtigere end den politiske målsætning for år 2020,” siger Pernille Erenbjerg, der samtidig peger på styrkerne i selskabets 4G mobilnetværk, som i dag er et af verdens bedste.
Udover den kommende opgradering af kabelnettet til 1 Gbit hastighed, vil ambitionen være også at tilbyde 10 Mbit til praktisk talt alle adresser i Danmark, samt 100 Mbit til 70 pct. af alle husstande inden udgangen af 2018.
Bedre løsninger for privatkunderne
I Norge vil Get i den kommende tid lancere Get Mobil, samtidig med en øget udbredelse af superbredbånd til gavn for endnu flere kunder.
Som et helt centralt greb i den danske privatkundeforretning, lægges de to familiebrands YouSee og TDC sammen, for at etablere et nyt stærkt tilbud på markedet. Det betyder, at de danske familier fremover får den bedst mulige forbindelse på adressen, med adgang til den bedste underholdning og de bedste produkter – fra et og samme landsdækkende brand. YouSee er valgt som brand for dette nye tilbud til kunderne.
”Vi vil give vores kunder de bedste og mest relevante produkter og løsninger, vi har på hylden, som opfylder deres behov og gør deres hverdag lettere. Og vi vil naturligvis fortsætte med at udvikle løsninger, nu på én samlet platform. Senest har vi offentliggjort, at vi er klar med WiFi calling,” siger Pernille Erenbjerg og uddyber, at TDC fortsætter som et stærkt brand for selskabets erhvervskunder.
Erhvervsløsninger forenkles markant
Erhvervsforretningen har som ambition at levere bedre og enklere løsninger til kunderne. I Danmark øges fokus på de små og mellemstore virksomheder, hvor man vil tilbyde et bredt sæt nye løsninger som supplement til mobil og bredbånd.
”Erhvervskunder kan se frem til en gradvist enklere hverdag hos os. Vi reducerer kompleksiteten markant og det betyder, at man vil få glæde af, at vi fremover bliver hurtigere til at videreudvikle produktporteføljen og dermed kommer hurtigere på gaden med nye produkter, samtidig med, at vi som virksomhed gør det enklere for os selv,” siger Pernille Erenbjerg.
Bedre kundeoplevelse
De kommende tre år er det ambitionen, at øge serviceniveauet for at blive bedre på kundeoplevelsen. Det kommer blandt andet til at ske ved yderligere øget digitalisering af kontaktfladen med kunderne som vil betyde flere muligheder for online selvbetjening både via apps og web.
Øverst på agendaen i den kommende tid, er adgang til kundeservice 24/7 for privat- og erhvervskunder hos YouSee og TDC.
Enklere og digital forretningsmodel
Forankret i kundens behov, vil der derudover ske en generel forenkling af it-systemer, processer og arbejdsgange som reducerer kompleksitet for kunderne, nedbringer interne omkostningerne, samt skaber agilitet.
”Beslutningen om at sammenlægge brands på privatmarkedet og simplificere vores erhvervsforretning, muliggør at vi kan forenkle vores forretning og måden vi arbejder på betragteligt. Det vil gøre det lettere at være kunde hos os, nedbringe omkostninger og gøre det nemmere for vores medarbejdere at gøre et godt stykke arbejde,” siger Pernille Erenbjerg.