Microsoft er nu helt åbne omkring, at deres Lumia-telefoner ikke er gode nok.
Firmaets marketingschef Chris Capossela indrømmede i Windows Weekly-podcasten med Leo Laporte, Paul Thurott og Mary Jo Foley, at det nye flagskib, Lumia 950, kun er ”solid”.
Det er et ord, der er meget langt fra de superlativer, tech-firmaerne normalt putter på deres produkter.
Capossela sagde, at Microsoft er nødt til at skabe en oplevelse, der er ”lige så banebrydende for folk som Surface”. Han nævnte også, at Surface-serien krævede en del forsøg, før det lykkedes. Og at det formentlig var det, der skulle til for Microsofts telefoner.
I forhold til app-problematikken, indrømmede Capossela at, der var helt essentielle apps, der bare ikke findes på Windows Phone (herunder Snapchat) og at det er et stort problem.
Og at Microsoft ”skulle have mere tid” til at bygge en smartphone, der både på hardware- og softwaresiden er tiltrækkende nok for både publikum og udviklere.