Et nyt dansk selskab vil udfordre bredbåndsmarkedet med aggressive priser.
Hiper er et nyt dansk bredbåndsselskab der vil udfordre markedet på priserne. Det skriver Berlingske.
Bag firmaet står garvede branchefolk som Stig Myken, medstifter af Fullrate, Nicolai Lamborg samt Simon Skals, en af kollegerne fra tiden i Cybercity.
Fokus er bredbånd
Fokus bliver at sælge bredbånd – og kun dét.
Dette til danskerne på alle de net, som Hiper kan komme ind på indenfor fiber, kabel-tv og fastnet. Dette med priser bedre end konkurrenterne.
“Det vil nok blive opfattet som priskrig, for det bliver aggressivt, men det skal vi også være, fordi vi ikke har alt det andet – mobiltelefoni og TV – med. Som rendyrket bredbåndsbutik skal produktet stå knivskarpt, og vi skal leve af at være ekstremt effektive, uanset hvilket net vi leverer forbindelsen gennem”, fortæller Stig Myken til Berlingske, og fortsætter:
“Det skal afspejle sig i vores priser. Vi skal levere en meget høj hastighed til en attraktiv pris”.
Ikke eget net
Hiper har ikke sine egne net men lejer sig ind hos andre tele- og internetudbydere.
De åbner med en aftale med TDC, og Hiper bliver eksempelvis de første som går ind på det fibernet som TDC købte af DONG i Nordsjælland.
Men også YouSee kabel-tv net vil blive taget i brug, når der fra april 2016 åbnes for internet uden tv.
Målet er at få 10.000 bredbåndskunder inden udgangen af 2017.
Pris og tilgængelighed
Hiper åbner for bestillinger om få uger.
De har ikke offentligjort priserne endnu