LG vil være verdens nr.1 indenfor multirum audio. For at nå det mål vil de lytte til jer, de nordiske forbrugere.
Sydkoreanerne er de seneste 10 år stormet frem på verdens elektronikscene. De har været gode til at spotte markedstrends og givet forbrugerne det som de efterspørger.
Når der aligevel ikke altid rammes plet så kan det skyldes forskelle i efterspørgslen verden over. En asiasisk familie kan have andre behov og ønsker end en amerikansk, og her i Norden kan vi vælge produkter efter helt andre krav og behov.
Nr. 1 i Asien
Det er lykkedes LG at blive nr. 1 indenfor multirum audio i Asien, og nu leder de efter nye mål for udbredelsen af den sydkoreanske HiFi.
De vil gerne vippe Sonos af pinden som verdens nr. 1 indenfor multirum lydsystemer, og har bemærket at Norden er det område i verden hvor Sonos har den højeste markedsandel.
Derfor vil de gerne lære hvad det er vi, de nordiske forbrugere, har af ønsker når vi vælger musikanlæg til hjemmet.
Hvilket design går vi efter, både visuelt og lydmæssigt. Hvilke muligheder og features vægtes højt, og har prisniveauet en betydning for de valg.
Hvordan bliver de nr. 1 i Danmark?
LG håber at hvis de kan forme produkterne til noget vi her i Norden vil elske, så skal de nok sælge godt i den øvrige del af verden også.
Det fortalte chef for LG’s Media R&D, Mr. Hyun Seung Cha til recordere.dk, da vi mødte ham i Seoul i denne uge. Og der er ingen hellige køer, forstået på den måde at der behøves ikke at blive skelet til at tilpasse og omforme de eksisterende produkter.
LG ønsker at høre jeres ønsker, til de fremtidige produkter indenfor deres multirum musiksystem.
Hvad kan gøre LG nr. 1 – efter din mening? Hvad skal der til før at de har noget der kan vippe Sonos af pinden som multirum brand nr. 1?